Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego musimy liczyć się z koniecznością pewnych wyborów. Choć taki handel jest znacznie bardziej opłacalny niż tradycyjna sprzedaż w lokalu sklepowym, sklep internetowy, by działał dobrze, potrzebuje też w początkowej fazie rozruchu kilku wydatków.
Przede wszystkim będziemy więc potrzebowali odpowiedniego oprogramowania do prowadzenia sklepu w sieci. Nie można dziś myśleć o sklepie tylko o pewnym typie strony z ofertą towarów – potrzebne jest oprogramowanie specjalne, dedykowane pod sprzedaż. Na rynku jest ich obecnie kilkanaście, różnią się one ceną, poziomem bezpieczeństwa, a także dodatkowymi opcjami w zarządzaniu sprzedażą. Są także darmowe programy tego typu.
Dla początkujących sprzedawców, choć nie tylko dla nich, optymalnym rozwiązaniem i prawdziwym strzałem w dziesiątkę powinno okazać się na przykład oprogramowanie sklepu internetowego Prestashop które wdrażamy. Dlaczego warto je wybrać? Przede wszystkim jest w pełni funkcjonalny. Sklep postawiony na Prestashop jest elegancki, prosty w obsłudze, i wygląda przy tym profesjonalnie. Co między innymi zawiera Prestashop? W pełni zintegrowany moduł Multistore, który pozwala na prowadzenie sprzedaży w wielu sklepach jednocześnie z poziomu jednej instalacji, czytelny i prosty w obsłudze system edycji CMS, zaawansowane opcje płatności on-line oraz narzędzia migracji i wymiany danych.
Kolejna ważna kwestia związana z prowadzeniem sklepu w sieci to dobry serwer oraz hosting. Pamiętajmy, że należy wystrzegać się „zwykłych” hostingów, które poza miejscem na serwerze niewiele nam oferują, jak również hostingów darmowych – to wcześniej czy później przysporzy tylko problemów. Warto raczej raz zainwestować w miejsce na serwerze z dodatkowymi zabezpieczeniami takimi jak szyfrowanie danych czy kontrola certyfikatów SSL i innych. Zwróćmy też uwagę na gwarancję wydajności serwera i ciągłości jego pracy, a na koniec zastanówmy się, ile średnio miejsca na serwerze będzie zajmował cały nasz sklep, i wykupmy odpowiednią opcję.